Jedna z nejúspěšnějších her německých Fishlabs se konečně dočkala svého nadmíru očekávaného pokračování. Požadavky jsou vysoké, screenshoty lákavé a informace fantastické. Otázka zní: může nás tahle hra vůbec zklamat?
Téměř čtyři roky čekání, nespočet naprosto oddaných hráčů předchozího dílu, mnoho natěšených fanoušků či nesmírná očekávání. Těmito slovy lze v mobilním světě vyjádřit jen jednu hru – Galaxy on Fire 2 (dále jen GoF2)! První díl je dodnes klenotem, uvážíme-li navíc jeho neuvěřitelné datum vzniku – rok 2005, máme zas o důvod víc věřit, že technologický pokrok bude v jeho pokračování zjevný. Navíc vzhledem k tomu, že Fishlabs předvádí stabilně povedené produkty, není zde žádný důvod k obavám. Můžeme si být ale jisti?
Vzhledem k všeobecné známosti a velkému množství již dříve zveřejněných informací snad ani nemá cenu hru blíže představovat. GoF2 je futuristickou vesmírnou střílečkou vyvedenou ve třetím rozměru, o čemž se mimo jiné přesvědčíme již v pěkně zhotovené hlavní nabídce. Hra nezapře svého předchůdce, mnohem blíže má ale prostředí menu ke hře Deep. Podmanivá vesmírně tajemná melodie přímo vybízí k zahájení nového dobrodružství skrývajícího se pod položkou nové hry. Ohledně příběhu nás Fishlabs informovaly již dlouhou dobu před vydáním, což také zapříčinilo jeho prozrazení v dříve zveřejněném PREVIEW. Setkáme se opět s naším známým vesmírným kovbojem, kterého celá galaxie zná pod jménem Keith T. Maxwell. Díky shodě náhod se probouzíte po 35 letech ve zcela jiném koutu galaxie. Jak se záhy dozvídáte, poměry se během této doby značně změnily. Galaxie je sužována útoky nepřátelských ras, což se vám pochopitelně nelíbí…je tedy jen na vás, co s tím uděláte, neboť bez vaší pomoci se vesmír neobejde. Myslím si, že by bylo sobecké prozradit, kudy se příběh ubírá, navíc ještě před vydáním hry. Ačkoliv samozřejmě příběh do her takovéhoto žánru patří, v GoF to páni z Fishlabs poněkud přehnali. Na můj vkus je ve hře textu opravdu přespříliš. Myslím si, že nejen já jsem natěšený na první přestřelku, proto mi přišla spousta textu hned zezačátku vysloveně otravná.
Naštěstí se po celou dobu můžete kochat krásnou grafikou v pozadí. Vše vypadá opravdu vyumělkovaně, ať už se jedná o záběry z vesmíru, nebo třeba z hangáru. Pochopitelně časem dojde i na ony očekávané bojové scény ve vesmíru. Grafika vesmíru je v porovnání s jedničkou naprosto nesrovnatelná. Planety již nejsou složeny jen z několika pixelů, ale mají krásný detailní povrch, hvězdy vás můžou oslnit a co je dle mého největší „bomba“, můžete cestovat v rámci každé soustavy přímo z vesmíru. Stačí si na během letu na obloze najít objekt, počítač ho za chvíli identifikuje a vy pak rovnou letíte vstříc jiné planetě. Pochopitelně klasická možnost mapy zůstala zachována, navíc jak jsem napsal, toto cestování lze použít jen v rámci soustavy. Pokud budete chtít k jiné hvězdě, budete muset použít mapu a s ní spojené takzvané „Jump Gates“, které vás za doprovodu vydařeného grafického efektu katapultují přímo k cíli.
Samotná mapa je také velice pěkně vykreslena, opět je v ní několik soustav a v každé několik stanic. Každá stanice v sobě skrývá hangár a také jakýsi vesmírný salónek, kde nikdy není problém získat nějaký ten „kšeft“, pokud potřebujete peníze na vylepšení lodi či dokoupení položky z nekonečné řady zbraní a různých doplňků. Zbraně lze ale i převážet ve svém nákladovém prostoru a použít je až v případě potřeby. Teoreticky tak můžete mít několik zbraní, které si vyměníte vždy při konkrétní misi s ohledem na požadavky. Pokud vám nebude stačit stávající loď, není nic jednoduššího, než si zakoupit novou, výběr je vskutku bohatý, pochopitelně je ale nutné připravit si větší obnos. Opět podobně jako v Deep 3D, i zde je systém obchodování a výroby různých produktů. Chcete si rozjet vlastní výrobu? Není problém. Nejsem si ovšem jistý, že tento systém do hry tak úplně patří, dle mého mělo GoF2 zůstat pouze střílečkou a podobných možností se mělo vyvarovat. Pro postup v příběhu se ovšem musíme i s tímto naučit pracovat. Takovou perličkou hry jsou online statistiky a provázanost s myFishlabs účtem. Můžete tak vidět, jak si vedete v porovnání s ostatními hráči v mnoha aspektech.
Samotné bitvy působí skutečně reálným dojmem. Potemnělá melodie doprovázející hru je vždy přerušena mohutně vypadajícím výbuchem nepřátelské lodi. Atmosféru ale dle mého přeci jen ruší příliš barevná grafika. Nemůžu se zbavit dojmu, že kovově šedé lodi v jedničce vypadaly více reálně. Co naopak musím pochválit, je grafika stanic. Srovnávat s rozmazanými obrázky prvního dílu pochopitelně nemá cenu, ale i oproti Deepu je zde obrovský krok kupředu. Textury se nijak nekřiví, mají vysoké rozlišení, navíc celé stanice působí opravdu mohutně díky svým impozantním rozměrům. Na samotných bitvách se toho pochopitelně příliš nezměnilo, soupeři jsou nelítostní, ale lze na ně vyzrát. Navíc později za pomoci mocnějších zbraní se stane hraní opravdovou lahůdkou.