Všichni určitě tušíte oč jde, když se řekne ICQ. Populární komunikační program, který je využíván miliony lidí po celém světě.V dnešním multimediálním světě by ale jen holý komunikační program moc velkou díru do světa neudělal. Proto je ICQ vybaveno doplňkovými funkcemi. Většinou zábavnými. Setkáme se tedy i s různými hrami. A právě některé z nich se dočkaly mobilní konverze. Každý si nepochybně vzpomene na poměrně zábavnou hru Slide a Lama. Někomu se vybaví i méně častá multiplayerovka RPS – neboli kámen, nůžky, papír. Letos tuto dvojice rozšiřuje méně známá hra, která vystupuje pod názvem Zoopaloola.
Předem jsem se na hru docela těšil. Vidina slušné zábavy a možná i multiplayeru byla lákavá. První důležité okamžiky přináší už samo menu. Úsměv na tváři, který mi vykouzlila česká lokalizace, mi vzápětí odebírá chybějící Bluetooth multiplayer. Záměrně jsem to konkretizoval na Bluetooth, protože tzv. Hot-Hand přítomen je. Jenže představa multiplayeru na jednom telefonu už ve mně v dnešní době velké nadšení nevzbuzuje. Po chvilce se smiřuji s tímto smutným faktem a jdu tedy hrát single. Ale jelikož dopřed vážně netuším, oč ve hře půjde, zamířím směr nápověda, kde si ihned osvojuji základní princip hry. Jedná se o jakousi mutaci kulečníku. Ale místo kulečníkových koulí budeme mít jakési žetony. A cvrnkat do nich budeme ničím. Alespoň jsem nic hmotného, co by hýbalo žetony ve hře nezahlédl.
Relativně spokojen, že vím do čeho se řítím, vstupuji do hry. Čeká mě výběr postavičky. Šestileté děcko by nad výběrem krásně malovaných postaviček jistě strávilo spoustu času, ale já jsem s výběrem hotov raz dva. Výběr střídá výběr a já si volím rozestavění žetonů v poli a obtížnost hry. Sláva, konečně jsem ve hře. První pohled ve mně budí pocit, že jednodušeji již herní prostředí udělat nešlo. Strohá hrací deska a na ni rozestavěno 10 žetonů. Okolí zeje prázdnotou. Zpětně též zcela nechápu výběr postavičky. Ta měla být vidět na mých žetonech. Ovšem ani na QVGA displeji ( 240×320 obrazových bodů ) od sebe jednotlivé postavičky rozeznáte jen stěží. Co ve hře dělat pochopí každý během dvou, maximálně tří tahů. Vaším úkolem je sestřelit pomocí vlastního žetonů žeton soupeřův Aby to nebylo až moc jednoduché, nemůžete střílet kamkoliv chcete. Musíte se trefit do jedné z šestice děr. Pokud se vám podaří vyházet všech pět soupeřových žetonů z pole, stáváte se vítězi. A hra vlastně končí. Nic nového už nenabídne. Můžete si sice vybrat jinou postavu, změnit uspořádání žetonů, nebo navýšit obtížnost. Jsou to ale spíše jen změny kosmetického rázu a zabaví maximálně na pár desítek minut. O slovo se hlásící multiplayer, to už taky vzhledem k chybějícímu Bluetooth, také nevytrhne.
Všeobecně se říká – do třetice všeho dobrého. Bohužel tentokrát to neplatí. Předchozí dva tituly inspirované hrami z ICQ měly slušnou hratelnost a vlastně přinesly něco nového. Zoopaloola nic nového nepřináší a hratelnost je u ní téměř na bodu mrazu. Velice podprůměrná hra s odpovídajícím hodnocením.