Trendem dnešní doby je pro mnohé podnikatele virtuální kancelář. Jasný a přehledný popis virtuální kanceláře je TADY. Virtuální sídlo čili virtuální kancelář označuje službu, jež poskytovatel pronajímá podnikateli (svému klientovi). Právnické osobě se poskytne adresa, jež si zapíše do obchodního rejstříku. Klient si tak platí za adresu, ve které nemusí mít pronajaty fyzické kanceláře. Jedná se tedy o společný nájem s dalšími podnájemci. Historie virtuálních kanceláří se datuje do roku 1995, kdy ji v Coloradu založil Ralph Gregory pod názvem Intelligent Office. Cílem této služby je udělení souhlasu s umístěním sídla pro právnické osoby či souhlasu s místem podnikání u podnikajících fyzických osob. Bez sídla podnikání soud nezapíše podnikatele do rejstříku. Kdo si pořizuje virtuální kancelář? Odpověď naleznete TADY.
Jaké funkce má virtuální kancelář?
- – pokud rychle potřebuju sídlo pro mou společnost
- – pokud mi majitel prostorů nechce dát souhlas s registrací sídla společnosti
- – když každý den nepotřebuju k výkonu zaměstnání vlastní fyzickou kancelář
- – když potřebuji zlepšit image společnosti (zvolím atraktivní adresu v České republice či v zahraničí – Bratislava vyjde asi na 55 Euro za měsíc)
- -možnost pronájmu zasedací místnosti
- – možnost virtuální osobní asistentky
- – přeposílání korespondence a zásilek, jakož i jejich úschovu či oskenování dokumentů
- – možnost přesměrování telefonických hovorů či jejich vyřizování
Proč bych si virtuální kancelář pronajala?
Podle mě je největší výhodou úspora financí. Většinou se jedná o několik stokorun měsíčně, za něž lze získat prestižní adresu v hlavním městě, často včetně jednací místnosti i služeb. Pojďme srovnávat. Pokud bych si pronajala fyzickou kancelář, pak bych měsíčně zaplatila několik tisíc korun. A na méně atraktivní lokalitě!
Má virtuální kancelář omezení?
Pokud si rezervuji virtuální kancelář, mohu ji i používat, a to většinou zdarma pro účely jednání s úřady a za mírný poplatek pro soukromé účely. Ale ruku na srdce, když si pronajímám virtuální kancelář, tak ji užívám maximálně párkrát za měsíc. A to u většiny pronajímatelů není problém. Na každém sídle musí mít klient štítek s názvem firmy a IČO. Každý klient si vyzvedává na adrese poštu, aby mu jakožto podnikateli nevznikaly nějaké potíže. Další podmínkou je být pružně reagovat na případné požadavky místních úřadu.
Pomůže mi prestižní adresa k podnikání?
Prestižní adresa mi pomůže například v obchodu se zahraničními firmami, které ocení fakt, že firma, se kterou chtějí navázat spolupráci je lokalizována v hlavním městě. Firma tak získá dobrou image před svými obchodními partnery. Je časté provozovat firmu ve mně blízkém městě, ale na vizitku či na webové stránky uvést pražskou adresu. Ale pozor. Cena virtuálního sídla se liší podle lokalit. Praha je obecně brána jako nejdražší lokalita, ostatní místa pak bývají levnější. Závisí však i na poptávce klientů a vzhledu dané nemovitosti.
Je potřeba ve virtuálním sídle fyzické účasti?
Většinou se ve virtuálním sídle zdržuju, jen pokud chci, například když si jdu po poštu či pokud mám v pronajaté zasedací místnosti osobní schůzku. Pokud mě vyzve úřad, abych se s ním sešel, pak se můžeme setkat ve fungující kanceláři, která bude na předem dohodnutý termín uvolněna. Většina pronajímatelů má také zasedací místnost pro veřejné účely zdarma.
Ráda bych vás upozornila na jistá rizika
Zjistěte si přesnou lokalizaci sídla a také to, jestli jsou na této adrese zařízené kancelářské prostory, či konferenční místnosti s pohodlnými sedacími soupravami a další výbavou, třeba pro zmíněné jednání s úřady. Ty většinou požadují schůzku v místě vašeho virtuálního sídla. Výhodou je také možnost užít zasedací místo pro úřední jednání zdarma. Další, na co si dát pozor, je možnost mít zákonné označení firmy na budově (případně ve vstupu do budovy nebo společných prostorách), ve které bude sídlit má virtuální kancelář. Co na to říkáte? Volili byste virtuální kancelář?