Digitální marketing lidově označovaný také jako reklama na internetu se skládá z mixu SEO (copywritingu, implementace technického a mobilního SEO), propagace na sociálních sítích, PPC reklamy, PR článků, a budování zpětných odkazů. Podívejte se, jak v rukou profesionálů zvyšuje prodeje e-shopů a buduje dobrou firemní pověst.
Když reklama na internetu, tak cílená
Ve spleti virtuálních sítí je možné nabízet zboží konkrétním zákazníkům. Ne každý chce poskytovat služby celorepublikově a může inzerovat lokálně. Zrovna tak nečiní robotům problém zobrazovat třeba pleťový krém pro zralou pleť pouze ženám určitého věku. Sportovní obuv zase dokážeme reklamou na internetu představovat lidem se zájmem o běh a posilování. Cílení bannerové reklamy však vyžaduje odbornou praxi.
Účinek PPC reklamy vždy měříme
Obrovskou předností proklikových reklam na internetu jsou okamžité výsledky a jejich precizní měřitelnost. Jakmile PPC kampaň aktivujeme, v ten moment nás zobrazuje na předních pozicích. Přitom platíme jen za reálné prokliky, které klienty přivedly na naše webové stránky nebo do eshopu. Účinek a dosah jiných forem propagace, například billboardů, v porovnání s PPC nikdy přesně nezjistíme, a i vyhodnocení investic do SEO je těžší než u PPC.
Platformy pro PPC a klíčová slova
Efektivní kampaň na vyhledávači Google známá jako Google ads vyžaduje stejně jako její česká obdoba Sklik na Seznamu vlastní PPC účet. Z něj se nastavuje, ovládá a vyhodnocuje. Digitální agentury vám k on-line propagaci ochotně zajistí také podobnou reklamu na Facebooku a případně i na dalších sociálních sítích. Není od věci svěřit kampaně PPC specialistům, kteří mají dostatek zkušenosti, jak do nich vložit klíčová slova, která vaši zákazníci skutečně hledají.
Pozor na háčky u Facebooku
Původní síť pro navazování sociálních kontaktů se dávno proměnila na klasickou inzertní platformu. Za účelem zisku omezila dosah bezplatných firemních profilů a vybízí podnikatele k placené PPC reklamě zvané Facebook ads. Sama dokonce vyrábí návrh reklamy na internetu z vašich fotek a příspěvků, který stačí jen potvrdit a zaplatit. Přes veškerou svůdnost to bohužel nefunguje. Teprve speciální kurz a pár stovek realizovaných kampaní proměňují Facebook v dokonalý nástroj pro oslovení několika milionů přihlášených Čechů.
Nepodceňujte sílu prodejních textů
Za reklamu na internetu považujte i vlastní e-shop a webové stránky. Do obojího jste investovali za účelem zisku. Internetové prodejny přesto mnohdy neřeší své vlastní prodejní texty. Přitom, aby se zboží prodávalo, musí jeho popisy respektovat zásady SEO optimalizace. Bez správných klíčových slov v názvech produktů či v kategoriích sortimentu se váš eshop nelíbí vyhledávačům a vůbec ho lidem nenabízí.Podívejte se tedy, jak psát optimalizované popisky kategorie internetových obchodů.
Profesionální copywriting je atraktivní pro roboty i zákazníky a reálně zvyšuje váš prodej.
Na PR může vyrůst i nový Rockefeller
Cílem PR článků je budování vaší firemní důvěryhodnosti u internetového publika, kterému zdarma poskytujete užitečné informace. Pokud se živíte třeba jako bytový architekt, vyplatí se vám přispívat do nějakého významného portálu o bydlení. Popíšete například jaké rolety do oken se vám osvědčily a které jsou nekvalitní. Na důkaz necháte v textu zpětný odkaz na vaši fotogalerii, aby se lidé přesvědčili na vlastní oči. Ne každý je ale spisovatel a do PR článků je opět nezbytné zakomponovat klíčová slova. Kromě vytipování vhodných internetových fór vám specializovaná agentura ušije celý copywriting na míru.
Abyste se prosadili on-line, neváhejte vyhledat alespoň částečnou pomoc profesionálů. Ti se vám budou prezentovat konkrétními výsledky svých předchozích zakázek na rozdíl od virtuálních pirátů. Jestli máte otázky k úskalím a přednostem reklam na internetu, budeme rádi, když se nás zeptáte v komentáři.