Galaxy on Fire 2–Nejočekávanější­ z očekávaných

Jedna z nejúspěšnější­ch her německých Fishlabs se konečně dočkala svého nadmí­ru očekávaného pokračování­. Požadavky jsou vysoké, screenshoty lákavé a informace fantastické. Otázka zní­: může nás tahle hra vůbec zklamat?

Téměř čtyři roky čekání­, nespočet naprosto oddaných hráčů předchozí­ho dí­lu, mnoho natěšených fanoušků či nesmí­rná očekávání­. Těmito slovy lze v mobilní­m světě vyjádřit jen jednu hru – Galaxy on Fire 2 (dále jen GoF2)! První­ dí­l je dodnes klenotem, uváží­me-li naví­c jeho neuvěřitelné datum vzniku – rok 2005, máme zas o důvod ví­c věřit, že technologický pokrok bude v jeho pokračování­ zjevný. Naví­c vzhledem k tomu, že Fishlabs předvádí­ stabilně povedené produkty, není­ zde žádný důvod k obavám. Můžeme si být ale jisti?

Vzhledem k všeobecné známosti a velkému množství­ již dří­ve zveřejněných informací­ snad ani nemá cenu hru blí­že představovat. GoF2 je futuristickou vesmí­rnou stří­lečkou vyvedenou ve třetí­m rozměru, o čemž se mimo jiné přesvědčí­me již v pěkně zhotovené hlavní­ nabí­dce. Hra nezapře svého předchůdce, mnohem blí­že má ale prostředí­ menu ke hře Deep. Podmanivá vesmí­rně tajemná melodie pří­mo vybí­zí­ k zahájení­ nového dobrodružství­ skrývají­cí­ho se pod položkou nové hry. Ohledně pří­běhu nás Fishlabs informovaly již dlouhou dobu před vydání­m, což také zapří­činilo jeho prozrazení­ v dří­ve zveřejněném PREVIEW. Setkáme se opět s naší­m známým vesmí­rným kovbojem, kterého celá galaxie zná pod jménem Keith T. Maxwell. Dí­ky shodě náhod se probouzí­te po 35 letech ve zcela jiném koutu galaxie. Jak se záhy dozví­dáte, poměry se během této doby značně změnily. Galaxie je sužována útoky nepřátelských ras, což se vám pochopitelně nelí­bí­…je tedy jen na vás, co s tí­m uděláte, neboť bez vaší­ pomoci se vesmí­r neobejde. Myslí­m si, že by bylo sobecké prozradit, kudy se pří­běh ubí­rá, naví­c ještě před vydání­m hry. Ačkoliv samozřejmě pří­běh do her takovéhoto žánru patří­, v GoF to páni z Fishlabs poněkud přehnali. Na můj vkus je ve hře textu opravdu přespří­liš. Myslí­m si, že nejen já jsem natěšený na první­ přestřelku, proto mi přišla spousta textu hned zezačátku vysloveně otravná.

Naštěstí­ se po celou dobu můžete kochat krásnou grafikou v pozadí­. Vše vypadá opravdu vyumělkovaně, ať už se jedná o záběry z vesmí­ru, nebo třeba z hangáru. Pochopitelně časem dojde i na ony očekávané bojové scény ve vesmí­ru. Grafika vesmí­ru je v porovnání­ s jedničkou naprosto nesrovnatelná. Planety již nejsou složeny jen z několika pixelů, ale mají­ krásný detailní­ povrch, hvězdy vás můžou oslnit a co je dle mého největší­ „bomba“, můžete cestovat v rámci každé soustavy pří­mo z vesmí­ru. Stačí­ si na během letu na obloze nají­t objekt, počí­tač ho za chví­li identifikuje a vy pak rovnou letí­te vstří­c jiné planetě. Pochopitelně klasická možnost mapy zůstala zachována, naví­c jak jsem napsal, toto cestování­ lze použí­t jen v rámci soustavy. Pokud budete chtí­t k jiné hvězdě, budete muset použí­t mapu a s ní­ spojené takzvané „Jump Gates“, které vás za doprovodu vydařeného grafického efektu katapultují­ pří­mo k cí­li.

Samotná mapa je také velice pěkně vykreslena, opět je v ní­ několik soustav a v každé několik stanic. Každá stanice v sobě skrývá hangár a také jakýsi vesmí­rný salónek, kde nikdy není­ problém zí­skat nějaký ten „kšeft“, pokud potřebujete pení­ze na vylepšení­ lodi či dokoupení­ položky z nekonečné řady zbraní­ a různých doplňků. Zbraně lze ale i převážet ve svém nákladovém prostoru a použí­t je až v pří­padě potřeby. Teoreticky tak můžete mí­t několik zbraní­, které si vymění­te vždy při konkrétní­ misi s ohledem na požadavky. Pokud vám nebude stačit stávají­cí­ loď, není­ nic jednodušší­ho, než si zakoupit novou, výběr je vskutku bohatý, pochopitelně je ale nutné připravit si větší­ obnos. Opět podobně jako v Deep 3D, i zde je systém obchodování­ a výroby různých produktů. Chcete si rozjet vlastní­ výrobu? Není­ problém. Nejsem si ovšem jistý, že tento systém do hry tak úplně patří­, dle mého mělo GoF2 zůstat pouze stří­lečkou a podobných možností­ se mělo vyvarovat. Pro postup v pří­běhu se ovšem musí­me i s tí­mto naučit pracovat. Takovou perličkou hry jsou online statistiky a provázanost s myFishlabs účtem. Můžete tak vidět, jak si vedete v porovnání­ s ostatní­mi hráči v mnoha aspektech.

Samotné bitvy působí­ skutečně reálným dojmem. Potemnělá melodie doprovázejí­cí­ hru je vždy přerušena mohutně vypadají­cí­m výbuchem nepřátelské lodi. Atmosféru ale dle mého přeci jen ruší­ pří­liš barevná grafika. Nemůžu se zbavit dojmu, že kovově šedé lodi v jedničce vypadaly ví­ce reálně. Co naopak musí­m pochválit, je grafika stanic. Srovnávat s rozmazanými obrázky první­ho dí­lu pochopitelně nemá cenu, ale i oproti Deepu je zde obrovský krok kupředu. Textury se nijak nekřiví­, mají­ vysoké rozlišení­, naví­c celé stanice působí­ opravdu mohutně dí­ky svým impozantní­m rozměrům. Na samotných bitvách se toho pochopitelně pří­liš nezměnilo, soupeři jsou nelí­tostní­, ale lze na ně vyzrát. Naví­c později za pomoci mocnější­ch zbraní­ se stane hraní­ opravdovou lahůdkou.

Růžena Hlavová

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart