Gish: The Mobile Game

Život není snadný, když jste velká, těžká a černá dehtová koule, víte?

Pro ty, co se hrou Gish na počítači ještě neměli tu čest, bych jí přirovnal k Sola Rola s několika tunami zábavy navíc. A pro ty co PC verzi znají? Dočkali jste se.

Zpracování – Singleplayer 82%

Gish je jednou z her, kde se na příběh moc nehraje, přesto tu však je. Jste koule černého dehtu, které zlý záporák Grey ukradl děti (mini dehtové koule s oční bulvou uprostřed) a abyste je zachránili, musíte se převalit přes kopici rozmanitých levelů, ve kterých budete muset dokázat obratnost vašich prstů a chápání základních fyzikálních zákonů. Gish totiž může měnit svůj povrch z přilnavého na na kluzký, což nabízí obrovskou volnost a otevřenost pohybu. Hra navíc podporuje bluetooth ovladač Z-Controler, alias Zeemote, se kterým je ovládání hry opravdový požitek. Více informací o ovladači zde, videoukázka zde. Hra je prošpikována vtipnými dialogy, skrytými místnostmi ala Commander Keen a originálními bossy, na které je vždy potřeba vymyslet taktiku. Abyste se nenudili, dostanete se do několika různých prostředí, které po několika levelech vyvrcholí právě bossem a jede se dál, přičemž se ve hře objevuje tajemná postava Vypravěč, kterou je sám programátor hry Hardwire, to dává hře zcela nový rozměr. Hra se sice postupem času stává mírně stereotypní, nicméně až do konce se hladina hratelnosti drží pozoruhodně vysoko. Shrnuto a podtrženo – singleplayer kampaň s více než padesáti levely vás zabaví na několik dní.

Zpracování – Multiplayer 91%

Dříve než se vrhneme na samotný multiplayer, rád bych upozornil na toho, kdo celou hru naprogramoval. Hra je totiž od předního českého J2ME programátora Hardwire, alias Ondřeje Mocného. Ten, poté co vytvořil několik her zaměřených na multiplayer pro firmu Redboss (jednu z prvních konverzí hry Scorch pro mobilní telefony, nebo slavné Beach Wars), se snažil prorazit se svým 2D engine, který se zaměřoval na fyziku v mobilních hrách. Všechny tyto zkušenosti se mu v Gishovi povedlo skvěle zužitkovat a fyzika Gishe je vyvedena na výbornou, stejně jako právě hra více hráčů. Hrát je možné v módu kooperace, kdy si s kamarádem navzájem pomáháte dostat do míst, kam byste se sami nedostali a v módu deathmatch, kdy se v místnosti plné nástrah snažíte na některou z nich natlačit nepřítele, nebo ho jinak zničit. Shrnuto a podtrženo – Hardwire nezklamal a opět přináší štědrou dávku zábavy pro více hráčů.

Zpracování – Audiovizuální 75%

Co se týče grafiky, byla zde odvedena solidní práce. Na rozdíl od např. Sola Rola, kde bylo prakticky vše vyvedeno ve vektorové grafice, zde je úroveň stylizace menší, což je možná škoda, na druhou stranu vypadá hra precizně a povedeně a na rozdíl od výše zmíněné Sola Rola méně dětsky a více dospěle, možná i mírně depresivně. Co se týče zvuků – zamrzí absence hudebního podkladu, na druhou stranu jsou všechny akce doprovázené reálnými zvuky, které jsou vcelku kvalitní a nebolí z nich uši. Shrnuto a podtrženo – po stránce grafiky a zvuku je na tom hra více než dobře.

Trvanlivost 86%

A co se stane, když kampaň dohrajete a kolem zrovna není nikdo, kdo by byl ochotný si s vámi zahrát přes bluetooth? I na to se myslelo a proto je tu mód hřiště, ve kterém naleznete různé plošinky, prolézačky, nepřátele, prostě jedna velká místnost plná zábavy, kromě toho je zde možnost hru spojit se stránkou gishmobile.com a stáhnout si dodatečný obsah „Goodies“. A pokud máte někoho, kdo si s vámi ochotně zahraje multiplayer, posouvá se herní doba ještě dál. Zajímavý je hlavně režim kooperace, ve kterém dojde i k situacím, kdy se pro překonání překážky musí jeden hráč obětovat a druhý ho oživit, ano. Víc prozrazovat nebudu, nicméně vás mohu ujistit, že režim kooperace není jen tupá cesta z bodu A do bodu B, ale plnohodnotné dobrodružství, ve kterém je třeba zapnout mozek. Shrnuto a podtrženo – hra je velice trvanlivá a hratelná i po dokončení kampaně.

Závěrem

Hardwire vytvořil další hru, na které je jasně vidět jeho smysl pro detail a zábavu. Mobilní konverze nedělá svému počítačovému předchůdci v žádném případě ostudu a naopak mnoho hráčů tvrdí, že co do fyziky je mobilní verze i propracovanější. Hra má nadprůměrnou grafiku, délku a všechny věci, které jsme si mohli v mobilní verzi přát, tam opravdu jsou. Nenapadá mě nic většího, co by se dalo hře vytknout, všechno je tak jak má být, máme tu velice kvalitně provedený a neodfláknutý herní počin. Shrnuto a podtrženo – GISH!

Růžena Hlavová

Začněte psát a vyhledejte stisknutím klávesy Enter

Shopping Cart