Zatímco značná část českého hráčského publika sleduje tvorbu a neustálé odkládání vydání Bulánků, tak také v české kotlině se celkem potichu připravuje projekt neméně zajímavý.
Zatímco značná část českého hráčského publika sleduje tvorbu a neustálé odkládání vydání Bulánků, tak také v české kotlině se celkem potichu připravuje projekt neméně zajímavý.
Tímto projektem je fandovská předělávka hry Heroes of Might and Magic III. na mobily. Ti z Vás, co čas od času zabrousí na nějaký ten ruský server, tak si asi říkají: “ Nic nového pod sluncem – další rádoby předělávka…“. Ovšem když porovnám všechny ostatní polo-remaky heroes na mobil, co se mi kdy dostaly do ruky, tak ostatní nesahají tomuto ani po kotníky. A to i přes to, že je ještě stále ve fázi alpha verze.
Vše co se mi kdy dostalo do ruky s nápisem „Heroes3 pro mobil“ bylo buď sice v Javě, ale jednalo se o značně zjednodušenou slátaninu zjevně nalepenou na enginu nějaké jiné hry, či to byl univerzální hybrid pro pda s grafikou jak z druhého, tak třetího dílu dohromady a korunu tomu nasazovala hudba z dílu čtvrtého.
Toto je odlišné – jedná se o čistou předělávku Heroes III. v javě a navíc z českých luhů a hájů.
Kliknutím na obrázek, jej zvětšíte
Do ruky se mi dostala testovací alpha verze, a z jejího hraní Vám nyní sepíši mé dojmy.
První dojem: to co zaujme asi každého hráče java her je velikost. 5MB je zatraceně velký macek, někdo sice může prohlásit, že pokud hru nestahujeme přes placený wap, tak je to vlastně jedno. Ano, to je, ale na oficiálních stránkách projektu se po projetí Quick Boxu často dají nalézt komentáře zoufalých majitelů starších nokií bez operačního systému, které podporují aplikace pouze do velikosti 1MB.
Hru jsem úspěšně nainstaloval do své k750i a spustil. Problikla černá obrazovka s nápisem „Console: Intro not loaded“ – že by se plánovalo i intro?
A naskočilo hlavní menu, přesněji řečeno ležaté hlavní menu. ( Hráč Heroes si asi bude muset zvyknout na časté natocení obrazovky o 90 stupňů – nejspíše z důvodu zachování poměru stran. Ze začátku mi to připadalo dost zvláštní, ale po chvíli jsem si zvyknul a přišlo mi to celkem intuitivní). Hlavní menu je půsbí dosti „rozkopaným“ dojmem, který způsobuje hlavně halda nedokončených hlačítek a nepopsaných sekcí, ale najít New Game a Tlačítko BEGIN nebyl takový problém. Následoval asi pětivteřinový loading a hurá do hry.
První a jedna z mála odlišností je způsob pohybu hrdiny po mapě. Pohybujete hrdinou samotným, nikoliv kurzorem „myši“, kterým by jste hrdinu následně někam poslali. Chvíli jsem vesele s hrdinou pobíhal po mapě, obsazoval doly, sbiral suroviny a pak najednou – sek a nic. Chvíli jsem nechápal co se stalo a zacal jsem mackat ruzne klavesy a asi po tretim pokusu vyjelo menu se stavem surovin a mimo jine i s kouzelnym tlacitkem presypacich hodin. Teprve teď jsem pochopil, že mi došly pohybové body a musím odkliknout na další den.
Následným prozkoumáním jsem odhalil různá menu a obrazovky od již popisované se surovinami až po statistiky hrdiny, kde jsou zobrazeny jeho skilly stejně jako v heroes na pc. Také jsem objevil praktickou malou lištu, která se zobrazí přibližně na dolním centimetru displeje a zobrazuje pohybové body hrdiny a další nezbytně nuté statistiky, ovšem pokud by vám lišta vadila ve výhledu na spodní část mapy, můžete ji opět skrýt. Místy byly patrné drobné nedodělky, jako např. zobrazení nápisu: „Speciality: Wood Elves“ ve statistikách hrdiny bez příslušné ikonky a podbné drobnosti – inu alpha verze.
Jinak jsou menu povětšinou věrná své předloze a tudíž svým precizním vzhledem mohou fandy jenom potěšit.
Ještě jedna več, která stojí na mapě za zmínku je možnost přepínání mezi dvěma módy (pohyb hrdiny a pohyb kurozoru). Kurozorem můžete například zobrazovat statistiky některých objektů na mapě, či nepřátelských hrdinů.
Hurá na hrad!
Nebo spíše do hradu. Hrady jsou zpracovány se značnou pečlivostí a poskytují snad veškeré funkce, co hrady v pc verzi. Stavíte budovy, nakupujete jednotky, můžete navštívit marketplace pro výměnu surovin, blackmith pro nákup nějakého toho bojového udělátka pro Vašeho hrdinu (Balista, First Aid Tent, Ammo Cart), Navštívit Mage Guild, či Tavernu. Prostě vše, jak má být. I když ovládání hradů může připadat trochu složité, tak se lze řídit jednoduchým heslem: když nevíš co by – zmáčkni křížek.
Jak jsem se později dočetl na oficiálních stránkách, tak ovládání křížkem autor přidal až dodatečně kvůli zjednodušení původního dost krkolomného ovládání, které bylo sice založené na klávesách 2,4,6,8 ale nebylo zrovna jednoduché. Na stránkách je také zakýsi popis „jak ovládat pomocí starého ovládání“ ale po jeho pročtení jen děkuji všem božstvům a autorovi za geniální nápad ovládání křížkem. Křížkem prostě s kurzorem přeskakujete mezi důležitými místy, na která se dá kliknout klávesou „5“ na ně křípadně klikáte. V jednoduchosti je krása. Původní systém ovládání zůstal ve hře zachován, ale pokud se nechystáte na kariéru pilota a nechcete trénovat paměť na co nejvíce ovládacích prvků, tak asi nemá moc význam.
Ve hradu čeká na hráče další „záludnost“ spojená s dny. Stejně jako v původních Heroes i zde můžte postavit pouze jednu budovu za den, což je logické, ale člověka, který nehrál původní heroes (je vůbec někdo takový?) by to mohlo dosti zaskočit.